Predmet: Používanie ERP (elektronických registračných pokladní) pri predaji prostredníctvom eshopov 

Stiahnite si celú tlačovú správu vo formáte PDF

18. júna 2008 poslanci NR SR schválili zákon č. 289/2008 o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb.

Uvedený zákon vstupuje do platnosti 1. januára 2012 a okrem iného zavádza povinnosť evidovať tržby prostredníctvom ERP, a teda aj úhrady faktúry hotovosťou resp. inými platobných prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, najmä elektronickými platobných prostriedkami alebo poukážkou oprávňujúcou na nákup tovaru alebo poskytnutie služieb.

Z vyššie uvedeného vyplýva, že v prípade úhrady faktúry v hotovosti po 1. 1. 2012 sa ruší príjmový pokladničný doklad a nahrádza ho doklad vytlačený na fiskálnej tlačiarni / ERP.

Pre bezhotovostné platby evidované v prospech účtu prevádzkovateľa e-shopu sa nič nemení. Pre dobierku existuje výnimka v zmysle zákona 289/2008 Zb. v §3 ods. 2 písm. a., kde v bode 5. sa od používania ERP vyníma predaj tovaru na dobierku. V prípade ak zasielate zákazníkom tovar na dobierku spolu s faktúrou, Vaším dokladom o príjme peňazí je buď potvrdenie z banky, že dané peňažné plnenie za tovar bolo pripísané v prospech Vášho účtu, resp. časť peňažného poukazu, ktorý Vám vydala Slovenská pošta spolu s peňažným plnením za dobierku. Avšak ak k tovaru dávate len blok z ERP (nie faktúru) a zákazník platí tzv. dobierečné, ktoré bude pripísané v prospech Vášho účtu, odporúčame v ERP zvoliť možnosť platby „Kredit“ (nie Hotovosť). Ak dobierečné je poukázané na firmu (je potrebné si ho vyzdvihnúť na pošte) odporúčame použiť na ERP možnosť platby „Hotovosť“.

Tlačovú správu sme spracovali v spolupráci so spoločnosťou Europokladne s.r.o., ktorá je servisnou orgánizáciou ERP. 

Telefónny kontakt0944 111 530
KomunikáciaE-mail / online / telefón
PôsobenieNa celom území SR