Dňa 1. februára 2016 vstúpi do účinnosti celý Zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Týmto zákonom sa zároveň rozširujú informačné povinnosti Vás voči spotrebiteľom. 

O čom je zákon? 

Podľa zákona má spotrebiteľ právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov (§3 zákona - osoby zapísané v zozname Ministerstva hospodárstva SR a zároveň je ním aj SOI, ÚRSO a iné) so žiadosťou o nápravu pri vybavení reklamácie alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva a to v prípade, že sa domáhal vyššie uvedeného u predajcu a ten na žiadosť spotrebiteľa neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania alebo na ňu odpovedal zamietavo. 

Samotný návrh, ktorý podáva spotrebiteľ musí mať zákonné náležitosti, pričom ak takéto náležitosti mať nebude, návrh odmietne. 

 

Musím sa toho zúčastniť? 

Áno. Nakoľko strany sporu so povinné poskytnúť súčinnosť na dosiahnutie rýchleho a efektívneho priebehu riešenia sporov. Pričom máte zároveň aj právo vyjadriť sa k návrhu spotrebiteľa alebo odpovedať na výzvu subjektu, poskytnúť kópie dokladov a podobne. Ak nebudete spolupracovať so subjektom alternatívneho riešenia sporu, je tento povinný zverejniť na svojej internetovej stránke obchodné meno a sídlo spoločnosti po dobu najviac 90 dní. 

 

Čo je výsledkom alternatívneho riešenia sporu? 

Výsledkom je buď dohoda strán, pokiaľ strany majú záujem o zmierlivé vyriešenie sporu alebo odôvodnené stanovisko, pokiaľ strany nenašli zmierlivé riešenie a subjekt alternatívneho riešenia sporu na základe predložených materiálov odôvodnene zistí, že boli porušená práva spotrebiteľom vydá nezáväzné odôvodnené stanovisko, ktoré doručí stranám sporu. 

 

Do obchodných podmienok e-shopov (do časti záverečné ustanovenia alebo Reklamačný poriadok) si vložte nasledovné informácie: 

1. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov. 

 

 

Telefónny kontakt0944 111 530
KomunikáciaE-mail / online / telefón
PôsobenieNa celom území SR 

 

Uložiť
Cookies nastavenia
Používame súbory cookies na na zlepšienie vášho zážitku z našej stránky. Ak si neželáte ukladať tieto súbory môžete ich odmietnuť ale stránka sa Vám nemusí korektne zobrazovať.
Akceptovať všetky
Zamietnuť všetky
Analytics
Nástroj na meranie správania užívateľov a pochopenie čo návštevníkov zaujíma.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť