E-mail zo dňa 26. júna 2024 s informáciami o novom Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z.z.
Vážený klient,
Primárna oblasť odstúpenia od zmluvy v zákonnej lehote 14 kalendárnych dní je zachovaná a v tejto oblasti nedochádza k žiadnym významným zmenám. Dovolím si tvrdiť, že iba média uvádzali že odstúpiť od zmluv bude možné do 30 dní (je to pravda ale netýka sa to internetového predaja ale tzv. podomového predaja).
Zjednocuje sa doteraz používaný pojem predajca a ten sa nahrádza pojmom obchodník (tiež k tomuto poznamenávam, že nedošlo vo všetkých zákonoch k príslušným zmenám a teda je možné stretnúť aj s pojmom predajca hlavne čo sa týka zodpovednosti za vady ale i s pojmom obchodník)
Pozitívna zmena pre spotrebiteľov nastáva v prípade poskytovania zliavnených cien, kedy predávajúci je povinný uviesť najnižšiu cenu ponúkaného sortimentu za ostatných 30 dní alebo ak produkt predáva kratšie ako 30 dní tak za dané obdobie. Týka sa to akciových a zľavnených cien.
Ďalšou ochrannou spotrebiteľa je ochrana pred falošnými hodnoteniami produktov, kedy sa vyžaduje aby obchodník zabezpečil aby hodnotiť produkt mohli len kupujúci, ktorí si daný produkt zakúpili.
Dôležitou zmenou a teda zjednodušením Vaších povinností je upravenie reklamačného konania a teda ako také rekl. konanie končí a nahrádza ho vytknutie vady. Je to zjednodušenie celého procesu reklamácie a zároveň Vám odbúrava povinnosť zamietnuť reklamáciu na základe písomného odborného posúdenia. V podstate po novom by ste reklamácie mali vybaviť čo najskôr ideálne do 30 dní avšak od jej uplatnenia (je tu takýto aplikačný problém, že zákon opäť nedoriešil čas od ktorého sa počíta lehota... ), pričom pri vytknutí vady by ste mali kupujúcemu vydať potvrdenie o vytknutí vady s uvedením lehoty do kedy by malo dôjsť k jej opraveniu. Po vybavení reklamácie - jej zamietnutí kupujúcemu vydáte oznámenie s odôvodnením prečo ste mu reklamáciu zamietli. Spotrebiteľ sa však môže obrátiť napr. na znalca alebo záručný servis. Ak ten potvrdí Vaše stanovisko - nič sa nemení a náklady znáša spotrebiteľ.. Ak však bude konštatovať že sa jedná o vadu výrobku, musíte reklamáciu uznať a ak to kupujúci bude vyžadovať aj mu uhradiť preukázateľné náklady napr. na dané posúdenie.
Z našej strany sme týmto zverejnili nové znenie obchodných podmienok a reklamačných podmienok (nie su nutné ale odporúčané) a zároveň v pondelok zverejníme aj aktualizované formuláre pre Vytknutie vady a Odstúpenia od zmluvy - bez zmeny linkov.
Prosíme Vas aby ste nám Vaše otázky smerovali výhradne e-mailom aby sme v priebehu týždňa aktualizovali aj Prúručku prevádzkovateľa e-shopu s Vašími otázkami. Ďakujem