Certifikácia e-shopov

Nižšie si Vám dovoľujeme priniesť niekoľko Vaších otázok a odpovedí, s ktorými sa stretávame. 

 

Kedy môžem požiadať o certifikáciu ak však e-shop ešte nemám spustený? 

O certifikáciu môžete požiadať aj pred spustením e-shopu. Nestanovujeme žiaden minimálny čas ako dlho musí byť e-shop v prevádzke. Nakoľko veľmi veľa klientov má záujem o obchodné a reklamačné podmienky pred spustením e-shopu (aby pri oficiálnom spustení e-shopu mali už obchodné a reklamačné podmienky) a až následnú certifikáciu e-shopu, žiadosť o certifikáciu môžete podať aj pred jeho spustením. Následne získate po úhrade certifikácie prístup do klientskej zóny, v ktorej nájdete pripravené vzorové obchodné a reklamačné podmienky. Po spustení e-shopu nás len budete kontaktovať e-mailom, aby sme začali certifikáciu (a teda kompletnú kontrolu e-shopu). 

 

Je stanovená lehota, do ktorej musím spustiť e-shop po podaní žiadosti o certifikáciu? 

Nie, nemáme stanovnú žiadnu lehotu. Teda ak nás požiadate o certifikáciu do pár dní alebo niekoľkých mesiacov, vašu žiadosť vybavíme bez ohľadu na skutočnosť aká dlhá doba prešla od podania žiadosti o certifikáciu. 

 

Rušíte zaplatené žiadosti o certifikáciu? 

Nie, tieto žiadosti nerušíme. Prevádzkovateľovi oznámime, že jeho žiadosť sme len uložili s odôvodnením (vždy je to z dôvodu, že prevádzkovateľ nezapracoval návrhy zmien v podmienkach ako sme mu navrhovali), a čakáme na jeho odpoveď, že nedostatky boli opravené. Následne potom začneme certifikovať e-shop, samozrejme bez akýkoľvek doplatkov. Počas uloženia žiadosti o certifikáciu nám však nebežia lehoty na vybavenie certifikácie. Ale ako je uvedené vyššie, v tomto čase môže prevádzkovateľ zapracovať navrhované úpravy z výsledku certifikácie. 

 

Získa každý e-shop certifikát? 

Každý e-shop získa certifikát po splnení Pravidiel certifikácie. Našou úlohou je okrem iného aj navrhúť úpravy, ktoré sú s platnou legislatívou. Po zapracovaní všetkých návrhov, nič nebráni tomu, aby certifikát bol udelený. 

 

Prevádzkujem niekoľko e-shopov, je možné dohodnúť nejakú zľavu v prípade záujmu o certifikácie všetkých e-shopov?

Samozrejme, ak sa rozhodnete pre certifikáciu viacerých internetových obchodov, vieme Vám poskytnúť zľavu z bežných cien. Podmienkou je, že počet certifikovaných e-shopov musí byť minimálne 3. V takom prípade Vám odporúčame nás kontaktovať e-mailom na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. za účelom dohodnutia výšky zľavy. 

 

Kedy získam vzorové podmienky a príručku k spracúvaniu osobných údajov? 

Prístup do klientskej sekcie získate po spárovani platby za certifikáciu. Prístupové údaje Vám boli zaslané v deň ked sme Vám zároveň zaslali i informácie k potvrdeniu žiadosti o certifikáciu. V klientskej sekcii sú dostupné na stiahnutie vzorové obchodné podmienky a reklamačné podmienky, príručka na spracúvanie osobných údajov v e-shope s predpripravenými oznámeniami na úrad a ostatné dokumenty pre klientov nakupujbezpecne.sk. Ak by ste požadovali o rýchlejšie sprístupnenie alebo by ste mali problém s prihlásením, odporúčame Vám aby ste nás kontaktovali telefonicky na t.č. 0908 / 801 847. 

Certifikácia predstavuje okrem iného aj záväzok predávajúceho konať v zmysle Pravidiel certifikácie, ku ktorým sa dobrovoľne zaviazal a súhlasil s ich obsahom.

 

Kupujúci má oproti ostatným e-shopom garanciu, ktoré certifikáciu nemajú, že sú uvádzané na stránke držiteľa certifikátu kompletné informácie v zmysle platnej legislatíva zároveň predávajúci nepopiera spotrebiteľom garantované práva.

 

Kupujúci, ktorý kupuje v e-shope označenom Tento e-shop je certifikovaný má tieto garancie:

  • v rámci kontaktného e-mailu sa kupujúci zaväzuje odpovedať do 3 dní,
  • komunikácia so spotrebiteľmi bude prebiehať minimálne prostredníctvom e-mailu a telefonického kontaktu,
  • predávajúci uvádza na svojej stránke orgán dozoru, na ktorý môže kupujúci zaslať svoj podnet v prípade podozrenia, že mu podľa jeho názoru boli upierané práva,
  • dôkladné označovanie a popisy produktov, presné a jasné informácie o doprave a platbe vrátane ich spoplatnenia,
  • presné a jasné informácie ako spotrebitelia môžu uplatniť reklamáciu alebo akým spôsbom majú postupovať ak chcú odstúpiť od zmluvy podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z.z.,
  • v prípade ak má podozrenie, že predávajúci porušuje jeho práva môže sa obrátiť spotrebiteľ aj na nás aby sme jednali v jeho mene k úspešnému vyriešeniu problému.

 

V prípade akýchkoľvek otázok nás spotrebitelia môžu kontaktovať e-mailom na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo telefonicky na 0908/801847.

Príručka spracúvania osobných údajov v e-shope

 

Od 1. júla 2013 je v platnosti Zákon NR SR č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, v ktorom sa vytvorili predpoklady pre oznamovanie e-shopov ako informačných systémov spracúvajúcich osobné údaje na Úrade na ochranu osobných údajov. 

 

Naša spoločnosť vypracovala a klientom bezplatne poskytuje rozsiahly dokument (viac ako 50 strán) k spracúvaniu osobných údajov v e-shope. 

 

Dokument prv špecifikuje základné pojmy, definuje právo a povinnosti prevádzkovateľov informačných systémov (e-shopov), ale aj práva dotknutej osoby (kupujúceho - spotrebiteľa). 

 

Súčasťou dokumentu je aj úprava obchodných podmienok v časti - Ochrana osobných údajov. 

 

Taktiež dokument obsahuje aj vzorovo vyplnené oznamovacie listy pre základné informačné systémy (e-shop, marketing a vernostný program) ako aj vzor vypracovaných bezpečnostných opatrení v súlade s príslušnou vyhláškou. 

 

Nakoľko tento dokument je možné stiahnuť v klientskej zóne, odporúčame klientom aby k nemu pristupovali vždy online a nesťahovali si do ho počítačov hlavne z dôvodu jeho pravidelného dopĺňania. 

Ako nakupovať bezpečne na internete? 

Prinášame Vám niekoľko užitočných rád, ako môžete nakupovať bezpečne na internete z pohodlia Vášho domova. 

 

1. Vždy si overte údaje o prevádzkovateľovi e-shopu. Prevádzkovateľ je povinný v zmysle platnej legislatívy zverejňovať na svojich internetových stránkach (e-shope) údaje o ňom (tak ako musí bežný prevádzkovateľ obchodu zverejniť informácie o prevádzkovateľovi obchodu napr. na vstupných dverách). Pokiaľ obchodník neuvádza poštovú adresu, ale iba P.O.BOX a máte pochybnosti o jeho serióznosti, nenakupujte u tohto prevádzkovateľa e-shopu. Taktiež prevádzkovateľ je povinný zverejniť minimálne dva kontakty (napr. e-mail a telefón), prostredníctvom ktorých je možné s prevádzkovateľom internetového obchodu komunikovať. 

 

2. Všetky informácie o produktoch v e-shope musia byť zrozumiteľné. Obchodný je povinný uvádzať podrobné informácie o tovare (pri textile ide o uvedenie zloženia, pri elektrospotrebičov tzv. energetické štítky, resp. údaje z nich, ...). Máte právo získať čo najviac informácií od obchodníka. Pokiaľ je obchodník seriózny, tak sa i on snaží, aby zákazník čo najviac informácií získal z jeho internetovej stránky o danom produkte a v konečnom dôsledku aby si tento produkt u neho aj zakúpil. 

 

3. Preverte si u prevádzkovateľa e-shopu možnosti, kde sa zabezpečuje záručný a pozáručný servis produktov. Môžete sa tak vyhnúť množstvu nepríjemností v budúcnosti. 

 

4. Získajte čo najviac informácií o možnostiach dopravy a platby. Veľkí prevádzkovatelia e-shopov už v súčasnej dobe podporujú platbu prostredníctvom platobných kariet či presmerovaním platobného príkazu na stránky bankovej inštitúcie. Tieto údaje sú zasielané bankám v zašifrovanej podobe a banka následne generuje platobný príkaz priamo na svojich stránkach. Bezpečnosť zobrazovanej stránky si viete ľahko overiť, že v riadku kde zadávate internetovú adresu musí byť začiatok s textom HTTPS://nazovbanky.sk. Dôkazom o šifrovaní a overení stránky je písmenko S (secure) v skratke HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure). Taktiež množstvo prevádzkovateľov ponúka i možnosť vybrať si z viacerých možnostiach dopravy ako napríklad prostredníctvom pošty, kuriéra, či osobným prevzatím tovaru na kontaktom mieste prevádzkovateľa. Pri všetkých možnostiach platby ako dopravy máte právo vedieť cenu ešte pred nákupom, ktorú Vám prevádzkovateľ bude účtovať za jej využitie.

 

5. V zmysle príslušných ustanovení zákona č. 102/2014 Z.z. má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo na diaľku v lehote do 14 dní odo dňa doručenia tovaru. Prevádzkovateľ je teda povinný takýto tovar prevziať a vrátiť spotrebiteľovi do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy zaplatené peňažné prostriedky. Prevádzkovateľ e-shopu nesmie žiadnym spôsobom zasiahnuť na práva spotrebiteľa napr. skrátením lehoty na odstúpenie ak toto právo je priznané zákonom. 

 

6. Predávajúci je povinný bezodkladne informovať spotrebiteľa o skutočnosti, že objednaný tovar nemôže spotrebiteľovi dodať. V takom prípade ak spotrebiteľ už zaplatil preddavok za tovar alebo jeho časť je predávajúci povinný tento preddavok vrátiť do 14 dní. 

 

7. Pozorne si prečítajte všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky.  Aj keď veľakrát ide o niekoľko stranové dokumenty, vždy svojím nákupom vyjadrujete s nimi súhlas. Prevádzkovateľ si môže do nich zakomponovať rôzne pokuty alebo sankcie napríklad za neprevzatie tovaru a pod. Vyhnete sa tým prípadným problémom.  

 

8. Zasielanie propagačných materiálov a reklamných e-mailov iba na základe Vášho súhlasu. Ako zákazník musíte súhlasiť so zasielaním reklamných materiálov na e-mail. Pokiaľ si neprajete dostávať reklamné e-maily a počas objednávkového procesu nezaškrtnete súhlas na zasielanie takýchto e-mailov prevádzkovateľ nesmie podmieniť prijatie objednávky aj súhlasom na zasielanie e-mailových noviniek. Prevádzkovateľ je taktiež povinný na základe Vašej žiadosti Vás kedykoľvek vyradiť zo zoznamu príjemcov e-mailov. Všetky tieto podmienky sú zakomponované predovšetkým v zákone č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov. 

 

9. Tovar nakupujte predovšetkým u prevádzkovateľa zo Slovenska. Pre nákupy v e-shopoch, ktorých prevádzkovateľom je zahraničná osoba sa riadia podľa právnych predpisov štátu, v ktorom má daný prevádzkovateľ sídlo (neplatí napríklad pre organizačné zložky alebo v prípade vyhlásenie prevádzkovateľa že sa podriadi právo štátu spotrebiteľa). Nákupy u Slovenských predajcov sa riadia podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Takýmto nákupom taktiež podporujete domácich prevádzkovateľov. Slovenského predajcu rozoznáte veľmi jednoducho buď ho nájdete na stránkach www.zrsr.sk, www.orsr.sk. 

 

10. Logo nakupujbezpecne.sk. Pri výbere e-shopu, v ktorom chcete nakúpiť tovar Vám môže pomôcť i logo "Tento e-shop je certifikovaný. nakupujbezpecne.sk". U tohto obchodníka prebehol certifikačný audit a všetky jeho nákupné podmienky sú v súlade s platnou legislatívou ako aj určitou spotrebiteľskou morálkou a taktiež sme u daného obchodníka overili i funkčnosť jeho e-shopu spolu s komunikáciou so zákazníkmi.

 

Príručka prevádzkovateľa e-shopu

 

Táto príručka je rozsiahlym súborom dokumentov, ktoré sa zaoberajú problematikou obchodovania prostredníctvom e-shopu. Hlavnou úlohou príručky je poskytnúť všetkým prevádzkovateľom internetových obchodov návody, odporúčania a usmernenia, akým spôsobom majú postupovať pri svojom podnikaní v súlade s platnou legislatívou. 

Nie každému musia byť jasné rôzne termíny a lehoty pri odstúpení od zmluvy alebo to akým spôsobom má prevádzkovateľ vybaviť uplatnené reklamáciu od spotrebiteľa. Príručka prevádzkovateľa e-shopu jednak vysvetľuje platné zákony tak aj poskytuje rady a návody ako to všetko vykonať v súlade s platnou legislatívou. 

Príručka je v online režime prístupná v Klientskej sekcii, preto odporúčame aby ste pristupovali ku príručke prostredníctvom internetu a nesťahovali si ju do počítača z dôvodu jej pravidelnej aktualizácie. 

 

Ak chcete získať prístup k tejto príručke, požiadajte o certifikáciu e-shopu a získate aj ďalšie výhody plynúce z certifikácie. 

Telefónny kontakt0944 111 530
KomunikáciaE-mail / online / telefón
PôsobenieNa celom území SR 

 

Uložiť
Cookies nastavenia
Používame súbory cookies na na zlepšienie vášho zážitku z našej stránky. Ak si neželáte ukladať tieto súbory môžete ich odmietnuť ale stránka sa Vám nemusí korektne zobrazovať.
Akceptovať všetky
Zamietnuť všetky
Analytics
Nástroj na meranie správania užívateľov a pochopenie čo návštevníkov zaujíma.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť